Kontakt

Lipsko, Německo

ondrej.novak@gmx.net

19.05. E. S. Kanál

RRRRRRRRRRRRRRR...zásek sedí, tak tohle je stopro kapr, křivka prutu a tah ryby naznačují, že by nemusel být tak malý... manévruju ho ke mně, hlavně ať nezajede někam do travin. To sice neudělal, ale i tak mě skoro vypekl. Jak jsem ho dostával blíž a blíž, myslel jsem, že už má dost a tak vystrkuju podběrák tak daleko, jak to jen jde. Chyba. Kapr se otočil kolem vlasntí osy a proklouzl pod podběrákem, jediné co vidím a slyším (a vůbec se mi to nelíbí), jak vlasec drhne o tyčku podběráku. Ještě že mám tak krátký proutek, bleskurychle provlékám prut pod podběrákem. Souboj se teď odehrává jen v travinách skoro pod nohama. Kapřík se tam snaží všemožně zavrtat, naštěstí se mu to nedaří a tak je po chvilce konec. Super, nádherně vybarvený lysec, tipuju 8 kg. Pár fotek a šup ho zpět. Majestátně a pomalu plyne do hloubky k travinám, tam ještě více zpomaluje, asi tomu nemůže uvěřit, že je zase zpět ve svém světě...

Kolem deváté ráno jsem byl vzhůru a při ranní kávě, jsem si uvědomil, že jsem tam naházel včera tak 3 kila vařené pšenice... U vody jsem něco po desáte, první nához (jen halibutka) a během pár minut se odehrálo již výše popsané. Paráda. Takhle nějak jsem si to představoval.

Ještě pár poznámek: včera bylo asi 25 stupňů, v noci se ochladilo na 10 stupňů. Bylo celou dobu jasno, v noci sem tam mráček. Vítr foukal zleva, pozdě večer a v noci ale už žádný nebyl. Do 23 nebo 23:30 byla noc úplně tichá, ani pípnutí nebylo slyšet. Nemám takovou noc rád. Ne že bych se bál, ale když není v noci aktivní ptactvo, myši, hmyz atd. tak si myslím, že s rybama to bude podobně. Naštěstí si to všichni asi rozmysleli a bylo toho teda později slyšet dost. Nějak v ten čas přišel ten první menší kapřík. Dnes je slunečno, ale ne tak moc, sem tam zacloní slunce bílý beránek. Vítr úplně stejný, teplota 20 stupňů.

Přijde ještě něco? RW razil teorii velký háček - velká nástraha - velká ryba. Všechno teda zvětšuju. Hezkou rybu už mám, trochu experimentů si můžu dovolit. Nástraha sice velká, ale i tak do toho furt něco drbe. Nakonec vytáhnu cejna - úplně stejný jako ti dva včera. Dopíjím kafe a jdu na procházku. Co je trochu znepokojující, že jsem tenhle rok ještě ani jednou neviděl místní torpéda. Minulý rok jsem jich tady pozoroval někdy i 6 - 8 na jednom místě, teď nic. Nevěřím, že teď po tolika letech jim došlo, ze pohybovat se blízko hladiny nemusí být úplně bezpečné a milí amuři se stáhli do hloubky... spíše se přesunuli někam jinam. Možná si sem zajedu nějaký den po práci na lov beze zbraní a trošku si to tady projdu... Doma jsem kolem třetí odpoledne.